Domov/Home
REGIÓNY SLOVENSKA - Abov - Hont - Horehronie - Podpožanie - Dolné Pohronie a Poiplie - Šariš  - Spiš  

ORÁVKA



Videó




Videó vetítés


Magyar fordítás hozzászólása
Orávka község a Rima-völgykatlanban, a Rima folyó jobb partján fekszik, a járási székhelytől, Rimaszombattól (Rimavská Sobota) kb.15 km-re délkeletre. A községet Dél-Lengyelországból és Árva vidékéről származó szlovákok alapították 1922-ben, akik a Coburgok volt birtokain való gazdálkodás céljából települtek ide. A müncheni döntés után a települést 1938-ban Magyarországhoz csatolták. A falut 1956-ig Slávikovónak hívták. A község domináns épülete az 1995-ben épült, a Hétfájdalmú Szűz Mária nevét viselő római katolikus templom. Érdekességnek számítanak az ú.n. „légiósházak”, amelyeket a falu alapítása idején épült gazdasági épületek átalakításával készítettek el. Orávkában egy községi épületben van elszállásolási lehetőség.

Angol fordítás hozzászólása
The village is located on the right bank of the Rimava river, in Rimavská hollow, around 15 km southeast from the county town Rimavská Sobota. The village was established in 1922 by Slovak inhabitants from the south parts of Poland and Orava, who came there to run a farm on former homesteads of the Coburgs. After the Mníchov´s agreement in 1938 the village was annexed to Hungary. It was called Slávikovo up to the year 1956. The dominant of the village is the new Roman – Catholic church of the Virgin Mary of Seven Sorrows from 1995. The interests are also „legionárske domy“ (legionary houses), built up of farm buildings during the settlement of the village.

Német fordítás hozzászólása
Die Gemeinde liegt auf dem rechten Ufer des Flusses Rimava, in der Mulde Rimavská kotlina, ungefähr 15 Km südöstlich von der Kreisstadt Rimavská Sobota. Sie wurde im Jahre 1922 von den slowakischen Einwohnern aus Südpolen und Orava, die hier auf den ehemaligen Meierhöfen der Familie Coburgovci wirtschaften kamen, gegründet. Nach dem Münchener Abkommen im Jahre 1938 wurde sie zum Ungarn angegliedert. Bis zum Jahre 1956 nannte sie sich Slávikovo. Die neue römischkatholische Kirche Sedembolestnej Panny Márie aus dem Jahre 1995 bildet die Dominante der Gemeinde. Interessant sind auch die sogenannten ´´Legionarhäuser´´, die in den Zieten der Besiedlung der Gemeinde aus der Wirtschaftsräume umgebaut wurden. Unterkunft bietet die Lokalherberge.

Print/Tlači